natasjainmalawi.reismee.nl

Aankomende week

Het weekend is weer voorbij en we hebben er van genoten. Het was de bedoeling om lekker te gaan relaxen bij het zwembad. Echter was hetzaterdag ochtendbewolkt. We hebben onze plannen omgegooid. Eigenlijk moet je in Afrika ook geen plannen maken. Het loopt nooit zoals je zou willen. Dat is weer een les voor de volgende keer. We vonden op internet dat er een wild life center in Lilongwe was. Een soort dierentuin waar ze proberen om de dieren terug naar de natuur te kunnen brengen. Het was 4,2 kilometer (jaja google maps werkt hier ook gewoon) en gingen er lopend heen. Als het te ver was konden we altijd de mini bus nog pakken. Na zo een 50 minuten verder kwam het in zicht! Voor 2700 kwacha (4,50 euro) konden we naar binnen. Er waren rondes waarin je een soort rondleiding kreeg langs alle dieren. Gelukkig werd er ook in het Engels gesproken, anders had ik het echt niet kunnen volgen. We hebben een uil, krokodil, leeuw, hert en veel apen gezien. Dit was ook een goeie oefening om met mijn camera te oefenen. Oefenen moet ik nog wel even, maar er zitten mooie foto's tussen. Voor de mensen daar waren wij een echte attractie. Ze vroegen heel beleefd of ze met ons op de foto mochten. Nou dat werd een fotoshoot! De een na de ander en nog een keer haha. Geweldig om te zien.
Onderweg hebben we ook nog veel gezien. 3 stelletjes die gingen trouwen. Hier rijden ze dan met auto's achter elkaar en zo veel mogelijk toeteren als kan. Ook zagen we veel mensen rondlopen met spullen op hun hoofd en hun kind in een doek gewikkeld op hun rug. Dat blijft een mooi gezicht. We zagen ook fietsers met levende vastgebonden geiten op de bagagedrager! Het was zo zielig om te zien!! Na terug komst op Mabuya was het ondertussen lekker weer gevonden, tijd voor het zwembad!
Ook zondag hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Er was een grote groep Engelse backpackers (55 man), die vandaag allemaal vertrokken. Wat een rust dan ineens hier, heerlijk. We hadden het zwembad voor ons alleen. Ik heb lekker kunnen genieten van een muziekje en mijn boek. Mijn eerste boek is uit. Gelukkig staan er genoeg op mijn e reader.
Vandaag ging ik met Janneke om de tafel om te kijken welke andere projecten er zijn. Er zijn drie mogelijkheden. Het eerste project is house of joy, dat spreekt mij tot nu toe het meeste aan. Het is een project met kinderen tot 5 jaar en er schijnt heel veel te doen te zijn. Het tweede project is house of hope. Dit is een project voor baby's tot 1 jaar. Het laatste project is children's of blessing. Zij werken met geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen en er zit ook een stukje medische verzorging bij (epilepsie, fysiotherapie). Komende week ga ik bij alle drie de projecten een dag meelopen. Zo kan ik zien wat mij daadwerkelijk aanspreekt en waar ik de komende tijd voor wil gaan. Ik ben heel erg benieuwd, heb er zin in! Twee andere vrijwilligers uit het ziekenhuis gaan nu hetzelfde doen als ik. Ik hoop dat we alle drie wat leuks vinden en niet allemaal hetzelfde willen, dat kan natuurlijk ook weer niet. Gelukkig is dat een zorg voor later en niet voor nu.
Dinsdagavond(morgen al!) pak ik mijn koffers weer in. Dan ga ik woensdag naar het project en na het project door naar het doing good huis. Woensdag eind van de middag worden mijn koffers dan gebracht en komt nadien ook. Ik ben er wel aan toe om naar het doing good huis te gaan. Lekker alles uitpakken en mezelf daar installeren!
Het wordt dus een drukke week met weer veel nieuwe indrukken en uitdagingen. Hier nog even genieten van de heerlijke ontbijtje en het zwembad. Vanavond lekker uit eten geweest in de stad, bij een Koreaan. Erg lekker! We zagen vandaag trouwens dat ze hier een soort KFC hebben! Het heet chicken land. Dat gaan we ook maar eens uitproberen.
Ik hou jullie op de hoogte! Fijne week allemaal!

Reacties

Reacties

Kelly de ridder

Spannende tijd aankomende week. Ik ben benieuwd waar je terecht komt. Fijn dat je dan inderdaad lekker bezig kunt zijn daar ben je uiteindelijk voor gekomen. Een wereld waar we geen weet van hebben levende geiten op de bagagedrager! Bizar! Heb in cuba al gekke dingen gezien maar jij kijkt vast helemaal je ogen uit. Heel veel plezier en succes. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Super leuk om op afstand mee te lezen???? veel liefs van kel

Laura

Ahh super spannEnd allemaal natas !! Hopelijk kom je bij een leuk project terecht !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!