natasjainmalawi.reismee.nl

Vertrekken en aankomen in Malawi!

Na de hele dag gewacht te hebben kon ik gistermiddag (21 september) om half 4 van huis vertrekken. Wat kan een dag dan lang duren zeg. Op het vliegveld hadden we Myrthe en Gerrie ontmoet, die dezelfde vlucht hadden en ook met doing good reisden. Ik moet heel eerlijk bekennen, het afscheid was wel echt even heel moeilijk, maar gelukkig was ik niet de enige die dat vond. Nadat ik de douane door was, ging de knop wel om. Op naar een prachtig mooie en uitdagende ervaring! Let's do this!

De vlucht naar Frankfurt ging echt vliegensvlug, na nog geen 45 minuten waren we alweer geland. Met die vlucht nog een snack en drinken gekregen, wat een luxe! Ik ben dat helemaal niet gewend met vliegen. Maar dit was nog maar het begin. Van Frankfurt naar Addis Ababa, nou ik wist niet wat ik zag. Zo groot dat vliegtuig (3 rijen van 3 stoelen) en gewoon niet normaal luxe! Iedereen een eigen tv schermpje met mega veel films, muziek, spelletjes en ook kon je alles zien van het vliegtuig. De hoogte, de snelheid, de temperatuur etcetera. Nou ik keek mijn ogen uit. Een eigen dekentje (die heb ik stiekem mee genomen), kussentje en oordopjes kregen we. De avondmaaltijd in het vliegveld was wel, tja wat moet ik er van zeggen. Ik heb er wat van gegeten, maar echt lekker kon ik het niet noemen. Hij kwam pas om 00.00 uur dus tegen die tijd lustte ik wel wat. Gelukkig had ik mijn broodjes kaas nog meegenomen. Een paar uurtjes geslapen, maar niet echt veel helaas. Wel had ik zo een super hot nacht/oog masker waardoor ik nog een beetje kon slapen. Op Adis Ababa was het een uur later, wat wel een beetje vreemd was. We wisten daardoor niet zo goed meer of Malawi dan ook tijdsverschil had, maar dat blijkt inderdaad alleen een uur in de winter te zijn. Op Addis Ababa helaas vrij lang moeten wachten en het was nogal een saai vliegveld. Bij de laatste vlucht naar Lilongwe toe zat nog een ontbijtje inbegrepen, wat helaas ook niet echt een toppertje was. Warm eten als ontbijt, nee toch liever een simpel broodje.
Op Lilongwe moesten we weer door een hele paspoort controle heen, vingerafdrukken en een foto werden er gemaakt. Maar daar was hij dan, mijn eerste stempel in mijn paspoort!! Op naar de bagageband! Nou daar begon de pret, er kwam genoeg bagage maar niet van mij en ook niet van Nadien. We waren niet de enige, ik denk dat er wel een stuk of 10 mensen van dezelfde vlucht waren zonder bagage. Aangegeven en hopen dat morgen de koffers wel aankomen. Waarschijnlijk staan ze nog op Addis Ababa.
De eerste kwacha's gepind (40 briefjes, dat maakt wel een dikke portemonnee) en op naar ons verblijf van de eerste week; mabuya. We hebben met zijn tweeën een lodge (soort kamer) voor vier personen, dus mogelijk komen er nog onbekende mensen bij (dat was even een tegenvaller). Een heerlijk zwembad maar daar hebben we nu helaas niet zoveel aan zonder bikini of zoiets. Wel wat internet kunnen aanschaffen dus gelukkig wel contact met thuis. Met de tuk tuk naar de winkels geweest. Ze rijden hier aan de linker kant van de weg, dat blijft wel vreemd! Verkeer is wel ietsjes anders dan thuis, maar dat had ik wel verwacht. Ben blij dat ik zelf niet rij! De hoognodige dingen in de supermarkt gehaald en verder rustig op het terrein van Mabuya gezeten. Het is een beetje improviseren, maar we worden er best goed in. Gelukkig had ik van die poetsdoeken meegenomen (thans voor de tip lin), die nu wel erg van pas komen!
Morgen maken we een city trip om de stad wat te verkennen en hopelijk dan ook de koffers weer ophalen. Laten we hopen dat ze er dan zijn! Ook hoop ik dat dingen dan wat duidelijker en logischer worden, het is zo anders hier. Zal denk ik ook wel een beetje tijd nodig hebben, en dat het dan vanzelf komt. Vanavond het eerste stukje lezen van het tijdschrift waar iedereen in heeft geschreven! Ik ben zo nieuwsgierig en vind dat ik dat na vandaag wel verdiend heb.
Kuss en een dikke knuffel uit Lilongwe!

Reacties

Reacties

Laura

wat super gaaf om te lezen natas ! Balen van je koffer Maarja dat maakt het avontuur alleen maar groter !! Gelukkig ben je veilig aangekomen !! Heel veel plezier lieve natas

Kelly de ridder

Ha meid,

Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Wat een wereld van verschil als ik het zo lees. Dat is vast behoorlijk wennen. Vervelend dat je nog bagage mist hopelijk komt deze gauw.

Veel succes met alles.

Liefs van kel en mart

Heleen Boer

Haha, toch een slaapmasker aangeschaft?! Gelukkig dat het werkt!! X

Fleur Luiten

Fijn dat je veilig bent aangekomen!
Jammer van die koffers maar dat komt wel goed X
Ik wens een hele fijne tijd en geniet ervan ! Ik houd je blogs in de gaten hoor :)

Succes

Mariska Luiten

Lieve Natas
Fijn dat de reis goed is gegaan en je veilig aangekomen bent, hoop dat jebkoffers snel volgen...
Eerst maar eens wennen aan alle gewoonte daar en de hele omgeving! Veel plezier meis ????

Marja Biermans

Lieve Natas,

Gelukkig is de reis goed gegaan en je bent veilig aangekomen, alleen jammer van de koffers.
Maar begreep dat het goed gekomen is.
Wat foto's van je moeder gezien van de omgeving en het busje waar je in opgehaald bent van het vliegveld.
Veel plezier en lees je verhalen me veel belangstelling.

Liefs Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!