natasjainmalawi.reismee.nl

Nog 40 dagen voor vertrek!

Hallo allemaal,

Hier mijn allereerste verhaal voor mijn reis naar Malawi. Nog precies 40 dagen voordat ik samen met Nadine op maandag 21 septemberhet vliegtuig opstap en mijn reis ga beginnen.Ik vlieg vanaf schiphol (19.45 uur) naar Frankfurt.Van Frankfurt naar Addis ababa en van Addis ababa naar Lilongwe. Als alles goed verlooptzal ik op dinsdag 22 september om 12.50 uur landen op Lilongwe. Alle vaccinaties zijn binnen en ik ben begonnen met de malaria pillen. Nu maar eens afwachten hoe ik daar op reageer. Het is allemaal wel superspannend nu het zo dichtbij komt! Op mijn werk heb ik al geoefend met woorden in de taal van Malawi; chichewa. Ik kwam er toch wel weer achter datik niet zo'n erg grote talenknobbel heb helaas. Maar een paar woordjes ken ik al; Moni (hallo), Zikomo (dank u wel), Inde (ja) en Iyayi (nee). Nu de uitspraak nog, maar je snapt wel dat dat nog niet echt vloeiend gaat.

Ik hoor ook van steeds meer mensen verhalen die ervaring hebben met Afrika, wat erg leuk en praktisch is! Sommige hele simpele dingen is toch wel fijn om te horen van een ander. Ook heb ik al allemaal tips gekregen van uitstapjes die ik kan gaan maken daar. Onwijs leuk! Aanstaande vrijdag ga ik naar een introductiebijeenkomst voor vrijwilligers die naar Afrika gaan. Ik ben erg benieuwd wat voor verhalen en informatie ik daar allemaal te horen ga krijgen. Nu alleen nog wat dingen regelen rondom de registratie van verpleegkundige in Afrika en dan is vrijwel alles geregeld. Ik ga jullie proberen zo veel mogelijk op de hoogte te houden!

Liefs,

Natasja

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!